måndag 15 augusti 2011

KREATIVT KAOS


Jag är en ganska ordningsam person. Eller, egentligen hatar jag att städa, så därför brukar jag plocka undan småsaker kontinuerligt, så att det sällan blir sådär jätte-städ-dags. Dammsugarn kanske kommer fram en gång i månaden på sin höjd (mest för att den är så jobbig att ta fram för att städskåpet även används som förråd och det helt enkelt är proppfullt där). Att bo på relativt liten yta gör också att man inte kan sprida ut sig för mycket för... tja, då får man ju inte plats.

Men ibland får det se ut som på bilden här och det är när det kreativa kaoset infinner sig (bless those days!). Då man börjar på ett projekt, kommer på en annan sak man bara måste testa, letar efter nåt man behöver till det och sedan helt plötsligt sitter och gör en tredje grej. Igår då, när det såg ut såhär, skulle jag egentligen göra korsstygnsmönster, vilket skymtar på rutblocket. Istället satt jag en stund senare och kortade ett halsband jag köpte förra sommaren och tänkt fixa till sedan dess. Och jag minns inte hur/när/varför jag tog fram den turkosa skokartongen, som innehåller smyckesprylarna, istället för att göra det jag borde? Men men, då fick jag det gjort och så blev det ett par örhängen av pärlorna som togs bort, av bara farten.

7 kommentarer:

Gila sa...

Känner igen. Skulle vilja ha en egen ateljé.

Tyg och otyg sa...

Ungefär sådär ser det ut hemma hos mig, ungefär överallt och mest hela tiden. Det är faktiskt inget vidare i längden, ändå har jag så svårt så svårt att komma ifrån det.

ylva sa...

yes! bless those days!

Pysselfarmor sa...

Jag har ett eget hobbyrum och där kan jag säga finns det väldigt MYCKET saker....
;-)

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

Anonym sa...

Sometimes it has to be ! If "kaos" helps to be creative... yes bless these days! I do too :-)

Karin sa...

haha ja, nästa gång jag flyttar måste det finnas ett eget rum för skapande i den bostaden! tror nämligen inte på det där med en separat ateljé för min del... måste liksom göra saker direkt när jag kommer på dem :)

Thepas sa...

Åh vad jag blir pysselsugen när jag ser ditt kreativa "kaos". Som för övrigt ser rätt ordningssamt ut.

Jag måste skaffa ett skrivbord och en skön stol till sovrummet och göra en ordentlig pysselhörna!