tisdag 4 juni 2013

JAG VILL OCKSÅ GÅ KURS!


Varje gång jag varit på Nääs och haft kurser har jag blivit så sugen på att gå en egen kurs där. Och nu blev det av! Jag och mamma var där i lördags på en endagskurs med Marion Larsson, där vi lärde oss göra kronor och annat fint av gräs.


Marion hade med sig flera fina exempel och vi kursare lät oss inspireras.


Det gick åt en hel del gräs till en mellanstor krona... jag fick gå ut och klippa mer flera gånger. Kransarna binds med ståltråd eller, som här, pilslanor i basen och gräset fästs med halvslag. Inte alls särskilt svårt.


Jag gjorde en superenkel väggdekoration också, med blandade sorters gräs och lite förgätmigej. Vi fick även lära oss att göra de här fina girlangerna av syrénblad. Det kanske kan bli fler till midsommar?


This weekend I was back at wonderful Nääs outside of Gothenburg. But this time I was there as a student, with my mum. We took a class in how to make wreaths and garlands out of grass, flowers and leaves. We picked (almost) everything we used on the grounds there and had a great time.

Inga kommentarer: