tisdag 19 oktober 2010

JAG HAR EGENTLIGEN INTE TID

... att blogga, jag borde sitta vid arbetsbordet här i Halmstad och fortsätta processa all inspiration jag fått i mig de senaste dagarna. Men jag måste tipsa om Frida Breife, en av konstnärerna som är med på utställningen Maximalism. Hon hade gjort supersnygga saker med bokstäver och fåglar, vilket jag såklart gick igång på. Man fick inte fota på galleriet, men hon har som tur är en bra hemsida där man kan titta närmare.


Man får ju inte fota på museum heller, men jag hann göra ett par skisser på utställningen på Röhsska, som var mycket bra. Visst, allt som var med var gjort av textil, men det var i första hand konst. Inga epitet, inga prefix. Missa den inte!
Sen var vi och fikade med Jennie McMillen. Även hon var med på Maximalism med sina inspirerande, kombinerade broderier och tygtryck. För det bästa är ju när man inte bara får se intressant konst, utan också prata om den, gärna med konstnären själv.

Inga kommentarer: