tisdag 3 juni 2014

GOTLAND



Vi har varit på Gotland över helgen. På tre dar gick vi igenom tre årstider: solig men blåsig vår, regnruskig höst och strålande försommar. Det var välbehövligt efter en hel natt på akuten några dar innan vi åkte, med obeskrivliga magsmärtor (som visade sig vara gallsten). Hua. Jag ska inte trötta ut er med semesterbilder, men såhär glittrande vackert var det iaf på Fårö.


Den regniga dan åkte vi runt på konstrundan. Vi höll oss på östra sidan av ön och besökte bl a Anne Nilssons mysiga lilla ateljé på Sysne udde. Jag köpte en etsning och kände vuxenpoängen droppa in.Vi hann även med ett kort besök på Östergarns skola (där jag tidigare haft en mycket trevlig kurs). De hade en liten utställning med kantha- och sashikobroderier. Så himla fina saker! Visst blir man glad av de här väskorna?





Sen svängde vi in hos Dan Leonette, som gör fantastisk rakukeramik (kolla här). De hade även en underbar trädgård, som jag tog en massa foton i.


Sista dagen var vi inne i Visby, strosade runt, åt crêpes och glass och shoppade lite. En av mina favoritplatser i Visby är Botaniska trädgården. Det var inte så många rosor som slagit ut än, men gullvivsrosenbusken blommade iaf för fullt.



Även blåregnet stod på topp utanför ett hus.


På Kvinnfolki köpte jag den här fina lilla samlingen ullgarn. Handfärgat av Annika Grandelius i Slite. Den kunde en ju inte motstå.

2 kommentarer:

Mãos e manias sa...

Great pictures! Thank you for sharing

Unknown sa...

A place I would like to visit. Great pictures