onsdag 21 september 2011

KURSHÖSTEN


Idag fick jag hem närvarolistan för kursen på Nääs den 12-13 nov. Tolv deltagare som jag ska få träffa och förhoppningsvis inspirera till stordåd i broderiets ädla konst. Det ska verkligen bli kul, både att få hålla kurs och att få komma till Nääs, som verkar vara ett förträffligt ställe.
I och med det vill jag göra reklam för en annan kurs, som ni i sydvästra Sverige hemskt gärna får anmäla er på. Nämligen helgen efter, i Halmstad. Det här är varför:

1. Den ska vara på Hallands konstmuseum (trevlig lokal)
2. Där kommer de ha en utställning om Karin Larsson, grym inspirationskälla för mig och helt perfekt att ha som utgångspunkt för en kurs
3. Det är i Halmstad och där finns ju som bekant Kärleken
4. Jag skulle bli glad

Om ni inte kan ta er till Halland den helgen kan det finnas platser kvar på kursen på Slöjdhuset 15-16/10 eller Medborgarskolan 26-27/11. Jag ska också ha en workshop på Broderisymposiet i Linköping den 22/10. Späckad höst med andra ord, jag lovar att dokumentera allt!

(Bilden ovan är tagen på ett fik i närheten av Hallands konstmuseum i somras. Det är bara därför den är med.)

5 kommentarer:

Det växer sa...

Tyvärr kan jag ju inte gå på någon av dina kurser i höst men du lyckas trots det förmå mig till stordåd med din bok. Än så länge är det dock bara storstilade planer och jag hade tänkt skrida till verket idag om det inte varit för en detalj. Vad 17 ska man använda när man vill rita upp mönster på svart vadmal? Jag hade varit på Panduro några dagar tidigare och bett dem om en penna för detta ändamål och personalen där lovade dyrt och heligt att jajamen, med den här pennan kan man rita mönster på svart vadmal. Lurad kan man väl säga. Har du något tips? Eller är det pricka med nålar och sedan textilfärg som gäller?

Anonym sa...

Hoppas jag fanns med på listan!

Karin sa...

hm, det stod ingen garnvida med... ;) du får presentera dig på kursen isf!

Karin sa...

och Tova: ja det brukar bli bäst med prickat mönster och textilfärg, även om det tar tid så spar man in det, på att slippa rita i linjerna hela tiden när man broderar. jag köpte ju en penna på Canvas i Göteborg (de har webshop också) som funkar hyfsat. kan va värt att kolla upp iaf!

Mot nya tider sa...

Jag och kollegan är anmälda och vi längtar!!!

MVH, Anna