söndag 10 juli 2011

BOKTIPS

Hurra - nu kan man åtminstone förhandsboka min bok på norska (jag vet faktiskt inte exakt när det är tänkt att den ska komma ut) om man känner för det! Den ges ut av det högst seriösa, men i svenska öron något underligt klingande, Det Norske Samlaget i år. Jättefin titel blev det och ännu bättre: det omslag som vi hade som förstaval för den svenska utgåvan, men som det i slutändan inte blev.


Jag tycker att den bilden är så finstämd med det ljuslockiga lilla huvudet och att det röda i broderierna tas upp i titeln och ryggen. Eller vad tycker ni?
Norska är ju ett så fantastiskt språk också: "broderte hettejakker" - oh my! Hoppas jag får ett ex hemskickat sen.

Ni som följt mitt bloggande på Kravallslöjd den här veckan har redan sett att det är en till bok på gång, så nu får jag offentliggöra det här också: det är en till bok på gång!


Idag är första dan på "semestern" för mig, dvs jag har obegränsat med tid åt det här: skissa och prova och sy och stryka och minst 3 saker på gång samtidigt. Men det är kul, och skönt att vara inne i ett kreativt flyt igen.

5 kommentarer:

Annika sa...

Så kul med den norska versionen av din bok! Jag är helt säker på att den kommer att uppskattas där också.
Ser fram emot din nya bok!
Ha´ det gott!

Maria i Falkenberg sa...

Grattis! Väntar med spänning på den nya boken!

gregemar sa...

Hurra vad du är bra! Hoppas vi ses snart!

Anna sa...

Hej och grattis till att din fina bok kommer ut på norska. Och vad kul med en ny bok. Väntar!

Karin sa...

tack ska ni ha! jag ska göra mitt bästa för att den ska vara minst lika inspirerande som den första :)