måndag 16 augusti 2010

ETT KRYSS TVÅ


Jag har snöat in på korsstygn just nu, vet inte varför. Kanske vill jag bara ha nåt relativt enkelt att sy på tunnelbanan. Kanske vill jag hitta snygga alternativ till de förväntade korsstygnsmotiven, som ärligt talat kan vara rätt så... fula. Eller så handlar det om att man vill göra precis tvärtemot det man gjort innan: har man jobbat med mycket färg vill man ha svartvitt, har man gjort abstrakta saker vill man ha detaljerade avbildningar, och så vidare. Vad vet jag. Ni kommer få se en hel del korsstygn här framöver, det är iaf säkert.

Här är de senaste dagarnas inspiration:


Turkos korsstygnsduk skymtade förbi på Design Sponge.


Pip Studio gör de snyggaste tapeterna. Jag är sugen på en med fåglar, men den här är också fin.


Min redaktör tipsade om Anne Sohier Fournel, som bland annat gör sushi i korsstygn. Underbart!


Men min största kärlek just nu är det här vykortet med en kvinna från Ingelstad. En variant av det lilla broderiet på bröstet ska jag försöka få klart ikväll.

Inga kommentarer: