söndag 1 augusti 2010

ROSA


Jag har nog aldrig kommit ur min rosa period. Jag älskade rosa som liten, och majoriteten av mina sparade barnkläder har den färgen, så det är inte som att det är något undertryckt behov som lever kvar. Jag blir bara glad av det. Allt från blekrosa rosor till knallcerise plasthalsband får mitt hjärta att slå lite fortare.



Rosa passar till allt: porslinsrosor, persikor, virkade grytlappar, ugglor...


Eller kuddfodral. Här i tre lager ljuvlighet: rosa fodertyg, tyll och sen spets uppepå det. Sy ihop alla lagren med rosa sytråd.



Knyt ihop med band. Av nån anledning tänker jag alltid på lakrits när jag har det här kuddfodralet framme.


Stickade accessoarer är kul. En dag ska jag göra fler sånna här. Beskrivning finns i Knitorama.

2 kommentarer:

Call design sa...

Rosa är en vacker färg som är skön och lugnande!
Härligt att ha hittat din fina blogg. Att brodera är rogivande och så fint. Och med dina härliga kombinationer så blir det så läckert. Inspirerat mig att brodera mina converse skor. har dock inte beslutat mig för vad än- men det kommer. Projektet måste ju gro i huvudet ett tag först ju!
Längtar till din bok kommer ut!
Många må gott hälsningar

Karin sa...

tackar tackar, va kul! broderade converse låter grymt. det är ju inte så tjockt tyg i dem heller, så det kommer nog gå bra. ser fram emot att se resultatet! :)