fredag 23 december 2011

DAN FÖRE DAN


December är en jobbig månad för alla pysselbloggare: man har gjort en massa saker men inget får visas innan den 24:e. Nu har jag iofs inte gjort alla julklappar för hand, men ett par stycken har iaf fått ligga i en specialsydd tygpåse. Det blir liksom lite extra kul och lyxigt när man öppnar paketet och så måste man öppna en till sak däri. Plus att påsen såklart går att använda till annat sen. Jag sydde en till mig själv också, när jag ändå var igång, där pågående stickprojekt ligger.
Mönstret kommer från 365 saker du kan slöjda och är ursprungligen en påse för att förvara japanska vävtyngder i. Den har världens sötaste botten, inte sant?



Jag håller också på med ett par superduperhemliga projekt... "b som i broderi" och så något som ska vara till nästa år (men nej, det har inte med 100-årsjublieet att göra).
Sist men inte minst vill jag önska alla bloggläsare och broderifantaster en riktigt god jul!


Some very very secret projects for christmas and for things coming up next year... sorry I can't show you more right now, but you know how it is this time of year. Merry Christmas to you all!

5 kommentarer:

Erica Bessant sa...

God Jul!

Call design sa...

God Jul!

Anonym sa...

God jul och tack för all inspiration!

Tyg och otyg sa...

God jul söta du! Det blir spännande surfning i mellandagarna sedan, har en känsla av att bloggvärlden kommer att explodera av bilder på fina hempysslade julklappar. Själv är jag såklart inte färdig med mina är, men det är ju en dag imorgon också... :)

Maria sa...

Hoppas att din julhelg blev fin. Blir så sugen på att ta tag i pyssel och broderier när jag kikar in här.