fredag 18 november 2011

ÅH JA JUST DET...

... det var ju det jag skulle visa, varför Lovikkavantarna är just gula. Det är för att de ska matcha hårbandet jag stickade förra vintern. Det var i sin tur rester som var kvar efter att jag stickat en gul turban som A sen fick eftersom den passade mycket bättre på henne.


Sjalen är virkad för många år sedan, efter ett mönster som S hade i huvudet.
Annars har jag gjort några fler julgranshängen idag, efter önskemål. Snabbt och enkelt, utförligare beskrivning finns här. Sedan fikade jag med L och ritade glassar och Keira Knightley i skissboken. Imorgon blir det kurs på Konstmuseet i Halmstad. Jag är väldigt peppad.



Prepairing for winter with a knitted headband and some ornaments for the christmas tree. They're made with paper and gold- and silver thread.

Inga kommentarer: