onsdag 31 juli 2013

VÄRLDSBRODERIDAGEN

Visste ni att det var världsbroderidagen igår? Om jag ska vara helt ärlig visste jag inte att den inföll den 30/7, även om jag anade att det borde finnas en sån dag, innan jag fick en inbjudan på Facebook om att fira den. Så vi var i H:s ateljé, fikade, broderade och tittade på varandras alster.



Tyvärr var det lite för mörkt där för min kamera, så det blev inte så många bilder. Resultatet av det jag gjorde fotades hemma istället: ett collage av provlappar.



Enligt vad jag sett på nätet och Instagram broderades och fikades det ordentligt på Taxinge slott utanför Stockholm igår. Hur firade du världsbroderidagen? Och vad ska du göra nästa år?

Yesterday was World Embroidery Day. We got together at my friend's studio for embroidery and coffee. What did you do to celebrate this day?

3 kommentarer:

Helena sa...

jag broderade på världsbroderidagen, ytterligare ett av de femtioelva nålbreven jag tycks sy på löpande band. Denna gång en present till en vän. Nästa år ska jag försöka delta i något broderiprojekt, i år hann jag inte riktigt med. Vad har du tänkt dig?

Queeniepatch sa...

Ja, jag fick reda på denna viktiga dag av en medlem i Broderiakademin, efter att jag sett den fina utställningen i Eskilstuna.
Jag sydde en kavelfrans på en handledsvärmare och ett nytt stumpwork porträtt.

Anonym sa...

Ditt collage är verkligen fint, roligt sätt att visa provbitar.
Nästa år hoppas jag att jag vet att det firas på Taxinge för då ska jag åka dit och vara med i och fira med nål-tråd-tyg kanske en liten kaka också.

Hoppas solen lyser på dig, trevlig helg

Karin på Ösäter