söndag 7 juli 2013

SOMMARLOPPIS


Det hör till sommaren att åka på loppisrundor. Eller, för oss hör det till vardagen, vi försöker hitta så mycket som möjligt second hand, men det är ändå extra trevligt att ta en runda de där sommardagarna när man inte riktigt vet vad man ska göra annars.

I torsdags var vi för första gången på Framtid, strax utanför Helsingborg, efter ett tips från min vän S. M köpte hyvlar och jag hade mest lycka bland sybehören. Förutom sybågar i stora storlekar (något jag letat länge efter) fick jag med mig Lunagarn, en ljuvlig nåldyna och braiga askar hem. Den ena var dessutom fylld med knappar. Längst upp till vänster är det ett blommigt grytunderlägg som jag fick tillsammans med en blomkruka för fem kronor.


Efter Framtid och ett besök på Pingstkyrkans loppis strax bredvid vilade vi benen och fyllde på med fika på ett av Skånes bäst belägna caféer: Nivå 125 uppe på Hallandsåsen. Det känns som att man är i alperna där, det lutar galet brant och korna går och betar omkring en. Förutom gott fikabröd har de ett designgalleri där också, klart värt ett besök. Utsikten är tyvärr nästan omöjlig att fånga på bild. Tydligen var fikat också det.


Me and my boyfriend went on a fleamarket-roadtrip-kind-of-thing last week. I found some lovely haberdashery: some Luna yarn (hard to come by), pretty candy boxes and the cutest pincushion. I also bought a pot holder with roses and a couple of large embroidery hoops. Afterwards we had coffee and cake at Nivå 125, a café and design gallery with a spectacular view of the Laholm bay area. Alas, those spectacular views are often difficult to do justice in a photograph.

3 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Vilken underbar utflykt och jag vill passa på att önska dig en underbar sommar!/Kram Gun

Helga sa...

Vad roligt! Jag var också på Framtid och pingstkyrkans i torsdags :P Länge sen jag var där på en vardag. Kom hem med mkt fint :)

Unknown sa...

Lovely pictures...and great discoveries...I have the same sandals ;)