måndag 22 juli 2013

SOMMARJOBB

Egentligen är det fortfarande semester, men de senaste dagarna har jag småjobbat lite. Känns ändå helt ok när man kan ha sitt kontor ute på balkongen.


Jag har säkert sagt det förr, men assietten efter fikat är bästa uppsamlingsplatsen för trådändar. Jag flyttade också ut datorn för att lyssna ikapp på missade Sommarprogram och andra radiodokumentärer. Vår balkong är nog det jag kommer sakna mest när vi flyttar.



Tittar man åt vänster kan man studera hur tomaterna växer.


Det jag håller på med nu är några grejer i Marbosöm till broderisymposiet i september. Väldigt rolig söm! Som Hallandssöm fast mer utflippad.

We have perfect weather here in the south of Sweden at the moment, and even though I'm officially on vacation I've done some stitching the last few days. Yesterday I sat on our balcony, stitching and listening to old radio shows on the computer.

3 kommentarer:

Anke Nina sa...

Ditt arbete är mycket fint! Jag är belgisk men blev inspirerade av det svenska broderiet:http://ankenina.blogspot.be/2013/07/nieuw-kussentje-af.html

Hälsningar!
Anke

Queeniepatch sa...

Marbosömmen är verkligen vacker!

Helena sa...

Härligt sommarliv med växter, fika och broderi på balkongen. Marbosömmen är riktigt fin, påminner ganska mycket om Hallandssömmen tycker jag. Må så gott!