tisdag 30 april 2013

RONNEBY


I helgen var jag alltså i Blekinge och hade kurs i småbroderier, dvs hur man kan göra små broderier på sånt som kläder och handdukar eller sy nåldynor, nålbrev och olika sorters fodral. Det var en ynnest att få vara i en så inspirerande miljö som Slöjdhuset i Ronneby. Jag tillhör inte dem som vill ha ett kalt, vitt rum för att kunna jobba. Hellre trägolv och fullt av färgglad slöjd.



Och trasbollar som isolering i fönstren.


Det broderades både fåglar och fjärilar. Inspirationen till fjärilarna kom från en reklamannons för vin.



Ett nålbrev med egenhändigt tillverkad snodd, som bara ska fållas färdigt.



De tio deltagarna jobbade på koncentrerat. Tack ni som var med!

This weekend I was in Blekinge, the south-eastern part of Sweden and had a workshop. It was a very inspiring setting and all the participants were so talented and sweet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va' fint!

Men garnbollar i fönstret gör ingen nytta som isolering.

Eva sa...

Ser ut som ett härligt kreativt inspirerande rum:)
Här syddes ett mycket enkelt monogram på en projektpåse av det jag kallar "madrasstyg" igår. FIck tyg av bloggare som såg mitt gillande av sådant i kommentar.
Handarbetare är givmilda!

Matilda sa...

De där girlangerna som hänger i taket på första bilden, vet du vad de kallas? Så himla fint, jag blev sugen på att göra egna! :)