fredag 29 april 2011

DET ÄR NÅT VISST MED SPETSAR


Det är svårt att sätta fingret på vad bara. Det kan vara så fruktansvärt tacky...



... och samtidigt kan det ge helt nya dimensioner. Saker sedda genom spets ses med andra ögon. Spets finns dessutom runtomkring oss hela tiden, det gäller bara att kolla noga



Visste ni att aubergineplantor har sånna här spetsar?


Den svarta spetsen från collegetröjan blev tillslut en krage



Annars har jag två spetsfavoriter just nu: Joana Vasoncelos som klär in saker och djur i spetsar, och Anna-Lisa Persson som virkade de här örhängena till mig i 30-årspresent

Om jag nån gång gifter mig ska jag garanterat ha en brudkrona av spets.

3 kommentarer:

Fanny sa...

Hästen var ju helt fantastiskt vacker!

Pysselfarmor sa...

Man kan också säga att det var "spetsfundigt" skrivet av dig
;-)

Ha en skön Valborg.

Sju sorters garn sa...

Ja det är nåt visst med spetsar...