fredag 11 oktober 2013

LANDSKAPSSÖMMAR I GÖTEBORG

I helgen var jag som sagt i Göteborg och hade kurs i SV:s fina lokaler i Redbergsskolan. För er som bor i närheten kan jag verkligen rekommendera att kolla in SV:s kursprogram, de har väldigt mycket bra där! Om jag bott kvar i Halmstad hade jag lätt anmält mig på åtminstone en (jag är ju inte gjord av pengar).


Många fina exempel på landskapsömmar blev det.



Här testades hur det blev att brodera fria korsstygn över ett Delsbomönster. Det blev snyggt!



 

Deltagarna inspekterar varandras alster. Man hinner oftast inte se så mycket av vad de andra gör när man sitter sådär koncentrerat och syr, så det är rätt bra att ha en liten genomgång på slutet.


Eftersom de som var med var så duktiga hann jag brodera rätt mycket själv. Jag hann också upp en sväng på lunchen till den fina bildsalen, där Erik Torstensson hade en tovningskurs. Det såg grymt kul ut!









 


Inga kommentarer: