måndag 19 augusti 2013

HÖSTEN


Snart är det höst.


Då kan man känna sig lite bedrövad över att sommaren är slut. Iaf när det var så regnigt och blåsigt och ruggigt som det var här i Halmstad i helgen.


Men regnet är ju bra för att svampen ska växa till!
Och hösten medför ju en hel del roliga saker också, som till exempel kurser att gå på. Jag skulle egentligen ha skrivit om vilka kurser jag ska ha för länge sen, men det blev delvis ändrade planer för hösten. Kursen i Kil blir inte av, men jag jobbar på att få till en kurs i Värmland i vår istället. De som är inplanerade är dessa:

14/9 Borås - broderiseminarium (som jag skrivit om tidigare)

5-6/10 Göteborg, via Studieförbundet Vuxenskolan. Landskapssömmar.

12-13/10 Uppsala, via Hemslöjdskonsulenterna. Kurs i påsöm.

21/11 Växjö, där jag ska hålla ett föredrag och ha en kortare workshop

Om det skulle vara så att nån av länkarna inte funkar eller ni undrar något annat är det bara att mejla. Så hoppas jag att vi ses i höst!

Soon autumn is here. The good thing is (except for picking mushrooms) is that I will have a few workshops then!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Synd på kursen i Kil, men kul om du kommer till Värmland i vår istället! Fina teckningar du gör!

ylva sa...

Vi ses i Uppsala i oktober :-)

Karin sa...

Ja! Kul!
Mette: jag ska kontakta SV där så får vi se om det går att få till nåt i Karlstad kanske?