onsdag 13 februari 2013

HELGENS KURS

Här är några bilder från helgens kurs i Uppsala. Vi höll till i en del av Upplandsmuseet, precis vid Fyris Torg, där några tappra damer trotsade vintervädret och sålde jättegod chokladsockerkaka till oss som vi hade till fikat.


Ingen tvekan om temat på kursen! Smart dessutom att ha både garn och papperskorg för garnändar på samma ställe.


Deltagarna broderade med stor koncentration.



Vi gjorde olika sorters yllebroderi, men påsömmen var (som vanligt) mest lockande.



Många provlappar, halvfärdiga muddar, en liten väska och en vante blev det. Tack alla ni som var med!
Sist ett ord på vägen:


Och vad roligt att så många kommer med boktips till tävlingen! Fortsätt kommentera och mejla till och med söndag.

Here are some pictures from this weekend's workshop in Uppsala. We did various kinds of wool embroidery and had a great time.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tips på ultimata nåldynan? Förutom goda rådet Sömma lungt.
Givade blogg.

Maria sa...

Så härligt! Vill också!

Eija sa...

Jag har för första gången provat på yllebroderi, köpte ett färdigt kit från Hemslöjden Skåne. Nu undrar jag om det är brukligt att märka sina alster, även om de är färdiga kit, eller ja, är märkningar förekommande överhuvudtaget??
Kittet jag köpte ska bli en liten kudde, som en nåldyna kanske?

Karin sa...

Det är väl jättefint att märka sina alster! Jag brukar ofta ha med åtminstone årtal, så man vet när det är gjort, kul att se i efterhand. Och jag tycker du kan göra det med de färdiga kiten också. Det blir alltid snyggt med broderade bokstäver.