torsdag 14 oktober 2010

TOTAL GÖTEBORGSPEPP!

Imorgon åker jag äntligen på min höstinspirationsresa, eller "bild-och-form-veckan", som jag säger till alla jag känner. Vi hade sånna veckor i skolan och jag har verkligen saknat att få ägna mig helt åt att skissa, kludda, kladda, testa och hitta inspiration.

Resan börjar med några dar i Göteborg. Då ska jag passa på att se spännande och nyskapande broderi av bland andra Jennie McMillen, Kicken Ericson och Lillevi Hultman. Jag har bara sett deras verk i tryck förut, så det ska bli kul att se trådarna live. Utställningen är på Galleri Anna H t o m 24/10.


Röhsska museet brukar de alltid ha intressanta saker, så även denna höst. Hommage à Textilia visar en samling av textilkonstnärer som ställt ut på Anita Eneroths galleri. Jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig, men det blir säkert bra. Dessutom hinner jag precis med att se examensarbetena från eleverna på Textilhögskolan i Borås, som visas t o m den 17:e. Jag älskar elevutställningar, de är alltid fullproppade med inspiration.

Hoppas ni också får en trevlig helg!

Inga kommentarer: