söndag 20 juni 2010

JOBBET



Jag har en så bra arbetsplats, Svensk Hemslöjd på Sveavägen 44 i Stockholm. Där finns roliga arbetskamrater, en bra chef och nästan alltid trevliga kunder. Dessutom proppfullt med underbar slöjd att bli inspirerad av:


Leksandshättor, både originalet och från Emy Little.


Åsa Westlunds träskor


och de traditionella från Grannas.

Plus en massa garn, tyg och band att bli inspirerad av. Tänk vad man kan göra för snyggt av allt det här:




Lavendelpåsar, kanske?

Men den STORA fördelen med jobbet är att jag får brodera, på arbetstid. Det jag hållt på med på sistone är att brodera upp ett prov från en gammal duk i arkivet, som vi ska sälja som materialsats. Det är en rund duk med söta sommarblomster.



Lite som en målarbok, bara att fylla i.

2 kommentarer:

Hov knutan sa...

Fin blog du har, måste vara mycke inspirerande att jobba på hemslöjden. All den inspiration som finns innom väggarna o alla kunder som har olika åsikter. Jag forsätter att följa dig på blogen för att själv hämta inspiration.

Karin sa...

Ja, jag lär mig så himla mycket där, både om slöjd och hantverk och om vad folk vill ha.
Va kul att du blir inspirerad! Det är sånt jag själv vill ha när jag kollar bloggar, så jag försöker göra mitt bästa... ;)